Wednesday 11 April 2012

SAKIT ITU UJIAN


SALAM KAWAN KAWAN :)


Ape khabar sume? Harap2 sihat walafiat di samping keluarga tercinta..

Baiklah..Kali ni aku nk berseloroh sdikit tntang SAKIT..
Hmm..sume org x mau skit kn?..tp knape Allah jdkn hambanya sakit?

Bagi ak sakit ni adalah ujian yg dtrunkan oleh Allah trhadap hambanya..Ujian Allah ni bukn shaja sakit,malah masalah2 yg kte hadapi sharian juga adalah ujian Allah..Jadi kita sebagai hambanya kenelah redha dgn ktentuan Ilahi..

Jangan lah kita mengeluh sekiranya kita ditimpa penyakit,kerana penyakit itu adalah guguran2 dosa yg slame ini kte lakukan..seperti pokok yg gugur daun2nya..haa..cmtulah prumpamaannya..Kadang2 kita rasa sakit kita ni lah yg pling truk sbb sakit yg teramat sgt,tp jika kita berfikir sejenak insan2 lain yg turut mempunyai pnyakit malah yg lbeyh truk dr kita,mngapakah kita masih tidak bersyukur?

Ujian Allah tidak akn melebihi kemampuan hambanya utk menanggung ujian itu..Oleh itu kita harus bersyukur kerana Allah pon masih bertimbang rasa dgn kita..

Sakit itu juga akan mengajar kita utk lbeyh kuat mnghadapi ujian Allah..Kesabaran,kekuatan mental,kecekalan hati,semuanya diperlukan utk mengatasi ujian ini.Janganlah kita berputus asa dengan ujian yg kte hadapi dan hendaklah kita berdoa pada Allah agar ujian ini dikurgkan atau dihentikan..

Sesungguhnya Allah itu Maha Mendengar..

p/s : Sebenarnya aku wat entry ni sbb 'kwn' baik aku yg aku sygi sdang sakit dan she need an operation..Aku xtau da nk wat ape sslain berdoa dn keep give advice to her..Aku harap sgt die kuat dlm mghdapi ujian Allah ni..Aku tau die bukanlah seorg yg kuat,tp ak harap die x cpat berputus asa dgn ujian ni..

"AWAKKK..cepat2la sembuh ea?sy akn tggu awk xkire ap pon..sabar n keep sabar k..sy slalu doakan awk"
:'(






Nota Kakiku : Dah bace? Ace komen ke like ke =P

2 comments:

  1. salam syg.. :) hey this entry for me ke? hehee

    if yes, aloo thanks syg. terharu sgt :')
    see skang syg dah sembuh ! :D da ta saket lg dah.
    i love you.

    ReplyDelete
  2. salam.dear..yelah tuk sape lagi..:) <3 u too..:)

    ReplyDelete