Friday 29 June 2012

Beza antara kawan lelaki dan kawan perempuan !


Assalamualaikum wbt :)


Wahh penatnya main futsal tadi..Tapi tape saya gagahkan jugak jari-jari ini untuk menaip entri ini..Hee..Sebenarnya dah lama nak cite pasal kawan laki atau pempuan ni tapi tu lah..Skg baru sampai seru..hee..Bagi readers2 sekalian saya ada satu soalan..

Antara kawan lelaki dan kawan perempuan yang mana lebih anda selesa dalam erti kata 'berkawan' ? 

Yelah,kawan nie ada macam-macam jenis kan..Kawan makan kawan lah,kawan sehidup sematilah,kawan sejati lah..So yang mana korang lebih selesa ? Bagi saya la kan,saya lebihhhhhhhhh suka berkawan dengan kawan lelaki..Ini bukan bermaksud saya BUYERS sebab saya sendiri lelaki..Nooo! Sebab saya adalah lelaki lebih memahami bagaimana yang dimaksudkan dengan 'berkawan'..Mungkin ada diantara anda yang tidak setuju dengan alasan saya,tapi takpeee..Anda xkene penjara pon sebab xsetuju dengan saya..Hee..Bagi saya semua orang ada pendapat mereka masing-masing kan..So xsalah anda xsetuju dengan saya..

Kawan lelaki ini mereka lebih simple dan easygoing..Mereka tidak berkira dengan kawan masing-masing tidak kisah lah kawan mereka lelaki atau perempuan..Jika kawan mereka ada masalah,merekalah yang akan tiba dahulu.. 

Saya ada seorang kawan perempuan yang bercerita tentang pengalaman dia dipulaukan oleh rakan2 perempuan dia..Sampaikan dia terpaksa menyewa rumah sewa sendirian makan minum dia juga tidak dijaga,nota-nota kelas juga pasti dia tidak dapat..Tapi disaat dia mengalami kesusahan seperti itu,kawan lelaki dialah yang sentiasa tolong itu,ini dan tidak pernah berkira walau apa jua keadaan..Sampaikan nota-nota kelas pon kawan lelaki dia yang sampaikan..Persoalannya dimanakah kwan2 perempuan dia yang lain ? Tipula kan kalau dia ada sikit kawan je..Xkan tade kawan2 pempuan lain yang simpati dengan nasib dia ? Hmm..first time saya dengar cite mcam ni,mcam2 yang saya fikir pasal kawan perempuan..Adakah mereka hanya pentingkan diri ? Apabila senang mereka bersama tapi apabila susah ? Dimanakah mereka ? 


Mungkin apa yang berlaku keatas kawan saya itu hanya satu dalam seribu..Mungkin perempuan-perempuan lain tidak begitu..Saya tidak menganggap semua perempuan itu sama,just sekadar ingin mengingatkan satu sama lain..Kita berkawan biarlah jujur dan ikhlas..Tidak kira lah kawan kita buat dosa besar mana pun kita mesti bersama mereka..Kita sebagai kawan yang patut bimbing dia dan bantu dia dalam kesusahan..

Banyak lagi sebenarnya yang saya dengar mengenai kisah kawan antara perempuan ni,tapi tape lah..Biarlah sebagai rahsia..:) Kalau dekat kolej tu,ada kita dengar kawan2 lelaki bergaduh pasal bilik ke,pasal kawan ke?Tade kan? hee..Bukan saya nak backup mana2 pihak,,Tapi itu kenyataan yang saya sendiri dah tengok selama saya bernafas 21 tahun ini..:)

Kesimpulannya hargailah persahabatan anda sekarang ini dan jangan sesekali kita mengkhianatinya..Ingat 'what goes around,must comes around' :)
Segala yang diceritakan diatas adalah untuk peringatan semata-mata..

Sekian.salam ukhuwah dari saya :)

Nota Kakiku : Dah bace? Ace komen ke like ke =P

4 comments:

  1. suka entry nie..
    sbb my sndiri sbnrnya lebih prefer kwn lelaki dr perempuan..
    bkn nya nak ckp kwn perempuan tk brapa ok, okayy tp scara keseluruhan nya, ya.. kwn lelaki my sndiri lbh memahami my dr kwn ppuan..

    apa pn, my bersyukur sangat sangat sebab ada 2 org kwn baik lelaki dan seorang kwn perempuan yg masih setia berkawan dgn my sehingga skrg..

    ReplyDelete
  2. erm , r u sure buyers not bias ?
    #ohmyenglish

    ReplyDelete