Monday 18 June 2012

Cara-cara untuk menambah 'like' di Facebook !


Assalamualaikum wbt..:)



Facebook? Sekarang ini sebut sahaja facebook mesti semua orang tahu kan..Tapi kali ni saya bukan ingin bercerita tentang sejarah facebook..Tapi saya ingin berkongsi cara-cara untuk menambah 'like' di facebook..:)


Cara-caranya adalah :

1) Iklankan di Facebook untuk mendapatkan 'like' daripada seluruh pengguna facebook di dunia ini.Ini adalah cara terpantas untuk mendapatkan like.Anda boleh mengiklankan profile anda dengan menggunakan pages di facebook.Anda boleh membuat page sendiri di sini --> http://www.facebook.com/pages/create.php?ref_type=sitefooter

2)Shuffle ads anda di facebook supaya orang akan jemu melihat ads anda dan akhirnya mereka akan klik di ads anda.Seterusnya mereka akan automatik like status atau apa sahaja newsfeed anda.

3)Tambahkan Facebook Social Plugin Box ke dalam blog atau media tambahan lain anda seperti wordpress,tumblr,dan lain-lain.Ini memudahkan orang ramai untuk like post anda.

4)Anda boleh mendapatkan banyak like untuk facebook anda dengan cara mempromosikannya di blog atau website anda sendiri.Dengan adanya blog atau website sendiri anda boleh meletakkan banner,atau link atau apa sahaja yang boleh mempromosikan facebook anda.Sebagai contoh jika anda dapat lihat di sesetengah page,mereka akan meletakkan link untuk kita 'like' page mereka terlebih dahulu sebelum kita dapat melihat content di page mereka.Itu adalah salah satu cara yang paling efektif untuk anda mendapatkan like dengan banyak.

Baiklah,itu sahaja untuk kali ini.Sekiranya ada sebarang tambahan jangan segan silu untuk tinggalkan komen ye..:) Salam ukhuwah dari saya..


Nota Kakiku : Dah bace? Ace komen ke like ke =P

8 comments:

  1. Weh sejak bila pndai berblog nih..haha

    ReplyDelete
  2. haha..zzz..watch and learn..:D tlg la promote sket..kite fllower bru 6 org..:P

    ReplyDelete
  3. xfaham 2 dan 3... bleh xplain? apa kegunaan plugin n mcm mana nak tmbah? shuffle mcm mana? hihihi.. thanx for the knowledge.. :)

    ReplyDelete
  4. RL : hee..yg no 2 tu maksudnye kite kene letak je ads ape2 pon kt blog kite..lama2 nanti ad la yg klik kan? klau ad la..hikhik..yg no 3 tu contohnya like button ke,share button ke..ltak kt blog/wordpress/tumblr so org snang nak follow or like..klau blog sng je,add widget then copy code plugin yg kte dpt dri mne2 website..klau wordpress ke sy xtau jgk..hee..

    ReplyDelete
  5. menarik jugak nih hahaha

    nnt jgn lupa singgah n follow ok
    http://myaleo.blogspot.com/2012/06/ketagihan-sekarang.html

    ReplyDelete
  6. nice tips..betul tu...
    follower ke 26

    ReplyDelete