Saturday 28 July 2012

Sabarlah duhai hati ;)


Assalamualaikum wbt..:)


Hati ini terlalu rapuh untuk menerima dugaanMu Ya Allah..Hati ini terlalu kecil untuk menanggung betapa besarnya dugaan ini..Hanya kepadaMu aku berserah Ya Allah..

Sabarlah duhai hati,,


Andai ini ketentuan Ilahi, aku terima dengan hati yang ikhlas..Tiada apa yang lebih baik dari suratan takdirMu..Jika aku meminta sesuatu, Kau tetapkanlah yang terbaik untukku Ya Rabb..

Sabarlah duhai hati,,


Sesungguhnya dugaanMu itu hanyalah kecil jika dibandingkan dengan dugaan yang dihadapi para Rasul Mu Ya Allah..Aku memohon hati ini lebih sabar dan kuat..

Sabarlah duhai hati,,


Hidup ini terlalu singkat untukku mencari cintaMu Ya Allah..Tapi aku tidak pernah mengalah untuk itu..Kau tetapkanlah imanku Ya Allah..kanku coretkan cintaku untukMu Ya Allah..

Sabarlah duhai hati,,


Andai Kau sayangi aku, ambillah aku dalam keadaan IslamMu Ya Allah..Aku tidak rela bertemu denganMu dalam keadaan kotor..Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah..

Sabarlah duhai hati,,


Aku bersyukur masih bernafas dalam duniaMu ini Ya Allah..Kuatkanlah semangatku,kuatkanlah hatiku untukku menerima segala dugaanMu Ya Allah..Hanya kepadaMu aku berserah..

Sabarlah duhai hatiku,,;(


*Nukilan @damTheWriter  : 10.08 pm 7th Ramadhan*



Nota Kakiku : Dah bace? Ace komen ke like ke =P

6 comments:

  1. Sabar ya duhai hati yang lemah. Tuhan amat menyayangi mu;)

    ReplyDelete
  2. hurmm, hidup ni kena banyak bersabar... mekasih sgt2 sam... ='D

    ReplyDelete
    Replies
    1. same2..=) hidup kita ni x bole lari dari dugaanNya..so kita kena keep sabar n sabar je..insyaAllah..=D

      Delete
  3. sabar lah yg paling penting sbb allah hnya pilih insan yg tertentu utk diuji. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yupp..sbb Dia syg kitalah kita akan diuji dengan bermacam cara..=)

      Delete